Εκπαιδευτικό Υλικό
Πρόγραμμα, Ωράριο
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ Η/Υ
- Λεπτομέρειες
- Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 25 Οκτωβρίου 2017 17:15
ΤΑΞΗ Α΄ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή
Λογισμικό ονομάζεται το σύνολο των προγραμμάτων που χρησιμοποιούν οι υπολογιστές.
Πρόγραμμα ονομάζεται ένα σύνολο εντολών, σε γλώσσα προγραμματισμού, που κατευθύνουν τον υπολογιστή να εκτελέσει μια συγκεκριμένη εργασία, πχ. Δημιουργία μιας παρουσίασης, επεξεργασία κειμένου κλπ. Τα προγράμματα βρίσκονται συνήθως αποθηκευμένα στο σκληρό δίσκο του Η/Υ και κάθε φορά που τα χρειαζόμαστε μεταφέρονται στη μνήμα RAMγια να εκτελεστούν στην συνέχεια από τον επεξεργαστή.
Γλώσσα προγραμματισμού ονομάζεται μια τεχνητή γλώσσα που καταλαβαίνει και ο άνθρωπος και ο υπολογιστής και την χρησιμοποιούμε για να δίνουμε εντολές στον υπολογιστή.
Υπάρχουν δύο κατηγορίες Λογισμικού:
- Το Λογισμικό εφαρμογών που περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία προγραμμάτων, που το καθένα τους κάνει μια συγκεκριμένη εργασία, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις μας. Τα προμηθευόμαστε σε μορφή CD-ROMκαι πρέπει να τα εγκαταστήσουμε στον υπολογιστή μας.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
- Προγράμματα ζωγραφικής, επεξεργασίας εικόνας, φωτογραφίας
- Προγράμματα επεξεργασίας κειμένου, ήχου, βίντεο
- Προγράμματα παρουσιάσεων
- Εκπαιδευτικά προγράμματα
- Υπολογιστικά φύλλα
- Παιχνίδια
2. Το Λογισμικό συστήματος που περιλαμβάνει προγράμματα για τον έλεγχο της λειτουργίας του υπολογιστή καθώς και για την δημιουργία προγραμμάτων εφαρμογών. Βασικότερο λογισμικό της κατηγορίας αυτής είναι το Λειτουργικό Σύστημα.
Το Λειτουργικό Σύστημα αποτελείται από μια ομάδα προγραμμάτων απαραίτητών για την λειτουργία του υπολογιστή και είναι υπεύθυνο για:
- Την εκκίνηση του η/υ και την αρμονική λειτουργία του
- Τον έλεγχο και την διαχείριση του υλικού του υπολογιστή
- Την επικοινωνίας με τον η/υ μέσω των περιφερειακών συσκευών
- Την εκτέλεση άλλων προγραμμάτων
- Την αποθήκευση των εργασιών μας
Λειτουργικά συστήματα που χρησιμοποιούμε σήμερα είναι τα WINDOWS, ANDROID, LINUX, MAC-OS.
Κάθε υπολογιστικό σύστημα αποτελείται από δύο μέρη το υλικό και το λογισμικό που συνεργάζονται και λειτουργούν με τέτοιο τρόπο ώστε να παίρνουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.