Εκπαιδευτικό Υλικό
Πρόγραμμα, Ωράριο
Προγραμματσμός με SCRATCH
- Λεπτομέρειες
- Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 27 Απριλίου 2014 09:20
Το SCRATCH είναι μια γλώσσα προγραμματισμού με την οποία μπορούμε να φτιάχνουμε απλά παιχνίδια, διαδραστικές κάρτες,κινούμενε σχέδια, να ανεβάζουμε τις εργασίες μας στο διαδίκτυο, να τις μοιραζόμαστε κλπ. Το πιο σημαντικό είναι πως ο προγραμματισμός είναι οπτικός και γίνεται με χρήση ψηφίδων διαφορετικών σχημάτων που συνδυάζονται κατάλληλα μόνο με συντακτικά σωστούς τρόπους.
Η γλώσσα Scratch ανήκει σε ένα νέο παράδειγμα προγραμματισμού που ονομάζεται ταυτόχρονος προγραμματισμός δηλαδή το πρόγραμμα αποτελείται από επιμέρους τμήματα τα οποία εκτελούνται ταυτόχρονα.
Επίσης υποστηρίζει τον γεγονοστραφή προγραμματισμό δηλαδή επιτρέπει την αλληλεπίδραση χρήστη-προγράμματος. Το πρόγραμμα εντοπίζει γεγονότα πχ. το πάτημα του πλήκτρου space και επιλέγει ποιά ακολουθία εντολών θα εκτέλεστεί.
Είναι ελεύθερο λογισμικό, διατίθεται δωρεάν από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας MIT. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μαθητές ηλικίας οκτώ ετών και πάνω. Πήρε το όνομά του από την τεχνική των DJ's (scratching) .
Μπορείτε να κατεβάσετε το SCRATCH από εδώ.
Δημιουργώ παιχνίδια στο SCRATCH
Τα παρακάτω βιντεομαθήματα δημιουργήθηκαν από φοιτητές του Τμήματος Η/Υ, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Ενότητα 1 - Εισαγωγή στο Scratch
Ενότητα 2 - Βασικές Λειτουργίες του Scratch
Ενότητα 4β - Ζωγραφική και κίνηση
Ενότητα 7 - Γεγονοστραφής προγραμματισμός
Δείτε επίσης τα παρακάτω παραδείγματα προγραμματισμού:
Κάνετε κλικ στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα που μετατρέπει δραχμές σε ευρώ.
Κάνετε κλικ στην εικόνα και κινήστε το αγόρι πάνω, κάτω δεξιά, αριστερά με τα πλήκτρα κατεύθυνσης.
Κάνετε κλικ στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα ταξινόμησης τριών αριθμών.
Κάνετε κλικ στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα εύρεσης του Μέσου Όρου δύο αριθμών.